Monday, July 13, 2009

Kisah Akil Hayy...

Ok aku nak cerita program2 yang dibuat masa saat2 aku nak abis jadi pengetua... program ni diuruskan oleh choki...ex JPPK 2007... dia ni bersungguh2 nak wat projek bagi memaintainkan YAB boleh menang AKJ wat 3 kali berturut2...heheh

program forum ehwal islam memang projek tahunan yab...sebelum 2 ader panggil pegawai agama kedah n ustaz bashir, kemudian tu pernah panggil waheeda jadi panel untuk tajuk pasal nasyid...n tahun last tu wat ngan akil hayy (pakwe waheeda...hahahah)

mulanya aku xsuh pun diorang cari akil hayy jadi panel...aku cakap amik r yang interesting skit...aku ader tgk sorang ustaz kat RTM1 dia tu suka amik tajuk lagu2 wat dialog dia..so best gak...dia kira dah tua r...tapi bebeudak aku ingat si akil hayy plak,..siap dah contact lagi...so aku teruskan jer r...

sebenarnya banyak dugaan nak wat program ni...antaranya tentangan pihak top management...birokrasi n beberapa sentimen berbaur politik...maklum r si akil ni pro pembangkang....tapi aku minta dia berikan isu-isu yang berkaitan jer jangan menyimpang macam ceramah pas plak...itu janji aku ngan tnc bila dia dah luluskan program tu....

masa nak wat program tu pun banyak halangan n banyak perubahan last minute dilakukan....aku pun naik pening sampaikan aku bertengkar gak ngan si choki bila dia trus wat kepala dia hingga kes ni sampai ke peringkat NC...huhuhu penat nak explain... bukan senang nak wat projek kat yab ni...

mula2 dia sampai kat tempat ceramah...dah r ujan sebelum tu..lambat plak dia datang...huhuh nasib2...

akil hayy beri ceramah...

sambutan memang hangat....aku rasa ni adalah program yang berjaya menarik minat mahasiswa...ramai gak pegawai puji tapi yang pening aku n bebudak yab gak...huhu

sampai duk bawah lagi...

aku ngan ustaz usamah...

aku beri cenderamata kat akil hayy...sebenarnya aku teringin benar untuk menjadi tumpuan flash camera yang banyak...mcm kat red carpet tu...hehehe...selama ni aku pi program xder yang ramai nak amik pic aku (walaupun tumpang glamour akil)...so malam tu tertunai gak impian aku nak jadi tumpuan camera hingga mata aku berpinar ngan cahaya flash...heheh

majlis nak abis...

time nak makan...


Pic kenangan...sebenarnya program ni pun ader kerjasama ngan MPP...saje kami minta kerjasama ngan MPP coz kecian tgk MPP wat program jarang dapat sambutan...so kita bantu r sikit2 mane yang mampu...hehehe..satu lagi MPP boleh minta duit ngan HEP...hahah strategi tuuuuu

Gambar oleh PRO UUM

1 comment: