Tuesday, May 26, 2009

Presiden-presiden yab...

Sepanjang aku sebagai pengetua 5 tahun tu...aku dah berkerja seramai 5 orang presiden...alhamdulillah sumer ok keje ngan aku...xtau r kalu diorang x ok... hehehhe... sampai sekarang aku masih lagi berhubungan dengan mereka...cuma yang ader gak yang lost contact....pada aku presiden ni jawatan yang amat penting...pertama mesti boleh berkerja dengan setiap orang di dalam kolej...terutama staf-staf termasuk pengetua n felo...kalu tak x dapat r kerjasama yang baik... aku pegang prinsip mereka mesti boleh bekerja dan mempunyai pengaruh di kalangan pelajar-pelajar... dan satu lagi aku amat percaya setiap orang ader potensi masing-masing dan harus digilap....
presiden yang pertama kerja ngan aku.... orang sumer panggil dia ah chong....aku pun x ingat nama sebenar dia...hihihi... aku x lantik dia coz aku baru ajer jadi pengetua masa tu... pengetua lama dah lantik siap2 ...aku terima seadanya... ok orang dia cuma dia ni takut-takut sikit ngan aku...aku tak tau pasal per...? heheh...tapi kerja ok...lagi pun masa tu aku baru blajaq jadi pengetua...so x banyak sgt demand aku r...heheh...aku lost contact ngan dia...x tau dia pi mane... masa zaman dia jadi presiden JPPK bawah ah chong telah menerima 2 anugerah AKJ iaitu projek terbaik akademik dan projek terbaik budaya dan seni.... kira orait r coz awal-awal lagi dah menang...hehehe

yang ni...presiden yang kedua..aku lantik sendiri....masa tu aku dah tahun ke2 jadi pengetua... nama dia Nor Azman..... asalnya ialah JPPK biro kebudayaan dan kesenian... orangnya tegas ngan budak jppk bawahnya...aku pun kadang-kadang takut gak bila dia marah budak2 len...aku slow jer r...zaman dia telah banyak berubah aku fokus kepada aktiviti di bawah biro kerohanian...sebenarnya setiap tahun kami jppk ader fokus aktiviti...tahun tu ialah supaya aktiviti kerohanian menjadi lebih baik..ader matlamat...berperingkat lebih tinggi...mulalah projek-projek mega aku perkenalkan....contoh pertandingan nasyid peringkat negeri...seminar peringkat wilayah utara....dan lain2...alhamdullilah YAB menang dalam kategori yang sama dalam akj berturut2.... n dapat naib johan kolej terbaik...kalah tipis ngan kolej proton (kolej asal aku). dia masih lagi contact ngan aku...

yang ni presiden yang ke3 sharudin a.k.a cdien....mulanya orang len trperanjat bila aku nak lantik dia...dah r poyo...geng jahat kat blok... rambut panjang...sumer yang xelok ader kat dia r...heheheh!!! tapi aku ader muslihat untuk amik dia jadi presiden...coz dia aktif dalam sukan n banyak pengaruh di kalangan student di yab... masa tu aku fokus tahun tu untuk jadi YAB terbaik dalam sukan n boleh menang dalam SUKOL... so aku lantik...perubahan yang paling aku nampak dia dah mula jadi baik,,,n boleh dengar kata malah aku amat rapat ngan dia berbanding presiden len...kenapa aku kene baik ngan dia? coz dalam MT dia seorang jer yang bukan asal JPPK... yang lain sumer adalah senior dalam JPPK seperti pyan...steph...ayuni... dll... so kalu aku xrapat dia akan jauh n bawa haluan masing-masing... lagi pun dia x akan bincang masalah ngan aku kalu dia masih segan atau malu ngan aku...politik student pun aku kene tgk gak...hehehhe..zaman dia jadi presiden YAB telah dinobatkan sebagai Kolej Terbaik UUM... dan banyak gak menang anugerah x silap ader 4...projek terbaik 2 piala n kolej terbaik kategori akademik n budaya seni...aku dah buktikan bahawa aku boleh bimbing mereka untuk capai kejayaan... thanx sumer JPPK 2006!!


yang ini azrul....aku panggil cikgu lembam..heheh sori.... zaman dia dapat meneruskan kejayaan YAB sebagai kolej terbaik....2 tahun berturut2... banyak gak menang anugerah x silap aku....menang projek terbaik sukan n rekreasi dan budaya seni....selain itu menang kolej terbaik dalam kategori sukan & rekreasi, akademik & budaya n seni... masa tu banyak projek dah ke peringkat antarabangsa.... masa tu budak2 kolej lain dah mula respect kat YAB.... azrul pun mcm cdien aku lantik orang luar dari JPMK asal... aku lantik dia coz fokus tahun tu ialah khidmat masyarakat...coz dia aktif dalam khidmat masyarakat...so pengetahuan dia boleh digunakan...nampaknya aku lantik mesti ader sebab...hehe...

yang ni presiden terakhir yang bekerja ngan aku....Agos...orang nogori... dia dulu ialah Ketua RA blok... dulu dia takot ngan aku...jumpa tunduk jer lepas kenal...aku pun dia nak lawan... hahahah... aku lantik dia untuk nak kurangkan polemik politik di YAB... sebab yab dah mula berpuak2... ramai x sangka aku lantik dia..sekali lagi orang luar dalam JPMK tapi budak2 YAB ramai kenal dia coz dia dulu RA blok.... so ramai yang berteka-teki sape jadi pres tapi tidak kena...hahah aku berjaya mengaburi mata orang len... masa dia jadi presiden aku dah mula slow coz nak bersara dah...heheh...

lepas ni aku akan citer pasal kejayaan2 diorang...xtvt yang telah dibuah semasa mereka ni menjadi presiden... yang ni mukadimah jer...

6 comments:

  1. cikgu lembam..wahahaha..lupa lak nama glamer dia..agos dah sombong skang..cehhhh!

    ReplyDelete
  2. hilang r no tepon cikgu lembam...tlg bagi

    ReplyDelete
  3. sempoi r presiden no 3 ....hahahahhaah

    ReplyDelete
  4. kjyaan YAB adalah kjyaan utk sume warga YAB....
    anda semua adalah pnctus kpd kjyaan yang dimiliki...
    walaupn hangus trbkar, tp kngan akn sntiasa trpalit d hati....

    ReplyDelete