Wednesday, May 27, 2009

Timbalan-timbalan pengetua yab

ok r...skrang aku nak citer pasal timbalan-timbalan pengetua kat YAB... kolej-kolej yang besar mcm yab, muamalat, kachi mmg ader timbalan pengetua...tugasnya membantu urusan pentadbiran dan aktiviti pelajar... sepanjang aku jadi pengetua aku telah berkhidmat bersama 3 orang timbalan...heheh kira macam tun mahathir r masa jadi PM...ader ramai timbalan PM...tapi aku x r sampai pecat diorang mcm kes anwar ibrahim...heheheh!! yang pertama timbalan aku ialah syamsul a.k.a shawn... (pic dia tgk older post yang lama) masa aku jadi pengetua dia mmg dah jadi timbalan pengetua kat YAB... dia banyak bantu aku untuk ceritakan senario sebenar pasal yab...maklumlah aku orang baru.... dari situ aku dapat menilai prestasi sebenar YAB...so senang kerja aku di sini.... tapi sayang x lama jadi timbalan aku...coz universiti x sambung kontrak dia.... skrang dia sambung study wat PhD... so aku dapat timbalan pengetua yang baru plak...

yang tepi sekali tu ialah timbalan pengetua yang ke2 yab...nama dia shamzaeffa...susah nak sebut n tulis nama dia...hehehe...dia sebenarnya mmg felo di yab...so mmg tau juga selok belok di yab... sepanjang jadi timbalan banyak gak aku delegate tugas kat dia... aku x dapat hadir events mane2 dia r yang wakil aku... aku pun bz gak... banyak idea yang dia beri kat YAB...salah satunya yang aku ingat ialah cadangan dia wujudkan group email kepada semua pelajar yang berdaftar di yab...akhirnya dapat direalisasikan dgn kerjasama Pusat Komputer UUM...so senang r nak bagi maklumat n sampaikan kepada semua students yab... tak silap aku dia jadi timbalan pengetua selama 2 tahun sebelum dia terbang ke UK menyambung study wat PhD...aku hilang lagi sorang timbalan dah.....

dan yang ini yang timbalan yang terakhir aku iaitu norizah... (yang pakai baju kotak2 tu)pensyarah kat FKBM... aku yang amik dia dari muamalat masa tu dia felo kat sana... aku nampak dia berpotensi jadi timbalan pengetua.... akhirnya dia bersetuju....dia jadi timbalan pengetua lebih kurang 1 1/2 tahun... dia orang yang sempoi n senang ajak berbincang...bersungguh dalam wat kerja...senang kerja aku skit...heheh... Dia seorang yang st8 2 the point... banyak jasa yang dia dah lakukan...maklumlah aku banyak masalah gak masa tu...nak urus banyak benda...dan kebetulan mak aku sakit2 so aku kena cuti sebulan ...dia yang banyak bantu jaga yab...(skrang dia wat PhD sambung kat USM)

tapi aku terkilan gak sebab pentabiran kolej x hargai jasa yang dia buat...jamuan penghargaan atau hadiah pun x beri kepada dia.... sedih gak...aku x dapat uruskan majlis tu kerana aku dah letak jawatan sebagai pengetua...n dia sebagai pemangku pengetua sebelum pengetua baru dilantik menggantikan aku... so macam x hargai jasa dia langsung... aku pun rasa terkilan gak bila aku keluar pun x der apa2 majlils meraikan aku dan norizah.... aku jeles gak tengok pengetua2 COB lain yang dah keluar diraikan oleh pelajar-pelajar n pentadbiran kolej dalam majlis perpisahan ker...majlis serah tugas ker.... x per...aku x kisah...tapi aku rasa terkilan kerana tak dapat hargai jasa-jasa timbalan aku dulu...

5 comments:

  1. Bila baca ko punya komen nizam, terharu gak aku tapi memang best keja dengan hang..boleh bawa berbincang dan bantu aku banyak perkara menguruskan YAB.

    Seingat aku, bila Nik maklumkan kepada aku jawatan timbalan pengetua YAB pada Disember 2006, aku terkejut juga, takut pun ada pegang jawatan pentadbiran. aku berbincang dengan Nik Adzrieman dulu..bukan apa jadi timbalan pengetua ni kan satu amanah, dan nik pula kata hang ok..so, aku berfikir dan bercuti seketika sama ada aku hendak menerima jawatan ini.

    Siap berdoa nizam, solat istikharah lagi nak dapat petunjuk dari Tuhan. bukan apa aku tak pernah terfikir nak jawatan ni. tambah keja macam ni banyak cabaran...

    tapi alhamdulillah selama aku bekerja dengan hang tak de banyak perkara yang aku belajar mengenai YAB dan bekerja dengan pengurusan kolej, HEP dan pelajar.

    cuma seperti hang kata terkilan tiada majlis untuk diraikan buat kita nizam, aku pun seperti hang juga, terkilan. bukan untuk membanggakan hasil pencapaian kita tetapi sekurang-kurangnya dihargai. jangan katakan majlis nizam, surat penghargaan dan terima kasih pun tak de dari pengurusan kolej.

    Tapi x pe, mungkin ada sebab-sebab tertentu kenapa tiada majlis buat kita. apa pun, aku ucapkan terima kasih kepada hang, kak dib dan semua warga pengurusan YAB serta JPMK YAB yang banyak membantu aku bekerja bersama YAB. Banyak perkara yang aku pelajari dari YAB

    TQ :-)

    ReplyDelete
  2. thanx for your support 2 make sure YAB is the best in UUM...nak wat cam ner...mereka lupa atau mereka x tau mengurus dengan lebih baik...

    ReplyDelete
  3. salam..en.anizam...huhu...sedihnyer baca story en.nie.hhmmm...pape pun, team boling YAB 2005 ttp menghargai en.anizam...

    ReplyDelete
  4. wlaupn ape pn sume warga YAB ttp akn kng jase2 pngtua trutama pd en anizam, timbln2 pngetua, felo dan staf...
    anda semua adalah yg trbaik dn trhbat dlm merencanakan kjyaan YAB....
    sume kngan itu akan di kenang smpai bile2 pn...
    biarlah warga YAB sndri yang tau sume pngorbanan tu.....

    ReplyDelete