Saturday, June 13, 2009

episod sukan....

seperti yang aku kata dulu...perlantikan chedien ialah untuk pembangunan sukan kat yab...masa zaman azman untuk memantapkan aktiviti kerohanian...dan skrang fokus aku untuk pembangunan sukan... sebab perangai chedien yang minat sukan walaupun slalu pancit...hehehe (alasan yang slalu dia bagi kat aku..heheh) so aku jadikan sebagai fokus utama pada tahun tersebut... maka semasa SUKOL...(xtau r budak uum skarang tau ker x sukol tu aper?..jangan ingat biskut sudah r)..dia sendiri jadi pengarah sukol bagi kolej yab... pada masa itu pelbagai persiapan dibuat...wat kem bina pasukan r... wat jamuan r...bagi t-shirt r..(sebenarnya presiden ugut xmo jadi pengarah kalu x bagi tshirt...hahah..terpaksa r aku ikut gak...hahah..syg punya pasal...hahahha) aku kira persiapan tu yang paling gempak pernah dibuat oleh yab...siap ader majlis ceramah motivasi lagi....masa last ader majlis penyerahan bendera kolej oleh aku... aku pun hadiri majlis tu...sebenarnya ketika tu aku sakit kaki...jalan terjengkit2 lagi coz terseliuh... tapi atas semangat yang membara aku turuti juga...mana x nyer pres dah tunggu depan umah ajak pi...huhuhu..
selepas Sukol..saper yang johan n naib johan dapat hadiah lagi kolej bagi tuala mandi sorang satu..siap ader cop sukol n kolej...(simbolik sebagai tanda presiden slalu x mandi pagi) hahahha... mereka adalah wira yab!!! yang syok nya seronok tgk bdk junior sama2 lawan...dan abisnya aku wat jamuan makan-makan kat diorang sebagai tanda penghargaan...
aku beri ucapan ketika itu..matlamat kami nak jadi juara n kalahkan musuh utama iaitu kolej MISC...(kononnya kolej sukan)....masa tu baju sumer seragam...baru gempak...!!

aku bagi bendera sebagai simbolik...sebenarnya bendera tu x cukup so bergilir2 r...ni sumer keje pres r heheheh!!!

aku bagi kat pyan...pyan wakil bowling...tapi bowling kalah r ketika tu...huhu

siap ader nyanyi2 lagi

layan jer r.... tepok amai2..lalang kupu2....

bergambar ngan sumer atlit n krew sukol yab...

aku pun x ingat ni pasukan aper...

bergaya poyo....

gaya jer lebih ..menang ke x...hahah

pasukan netball...awal-awal dah kalah...hahah aku siap kutuk lagi diorang..tapi diorang paling best...selamba badak jer main...

Aku: saya bagi bendera ni pastikan yab menang...kalau x presiden akan saya transfer ko kolej muamalat....hahahah!!!
Chedien: tu yang saya suka....hihihi

setelah berjuang habis-habisan yab yang paling banyak pingat dalam acara tiba-tiba tidak disenarai dalam pemenang keseluruahn...MISC main kotor r..dia boleh campur plak keputusan kejohanan trek n padang skali... kiranya yab dah menang banyak dan mengalahkan MISC dalam acara pasukan...kalu betul pun nak masukkan kenapa x dibawa meting majlis pengetua2? ni syok2 sendiri jer MISC ni tukaq peraturan...aku pun hangin r... yang paling sedih ialah pres aku r...muka muncung semacam..boleh sangkut hanger baju lagi kat mulut hahaha!!!
aku memang x puas hati ketika tu....aku dengan berani telah menulis surat protes kepada TNC untuk ceritakan kedidakpuasan hati aku n dedahkan kepincangan yang dilakukan oleh MISC...MISC ingat aku ni bodoh sukan boleh main2kan orang gitu ajer... TNC telah menerima surat itu dengan aku c.c kan kepada dekan pembangunan pelajar hep...
akhirnya dalam mesyuarat majlis pengetua yang dipengerusikan oleh TNC, sukol akan diambil alih oleh Pusak Sukan dan KO-K..akhirnya berjaya misi aku untuk singkirkan MISC dari menganjurkan sukol...kebanyakan pengetua2 lain x tau aku buat semua tu...aku diam ajer ...untuk jaga line aku gak...politik mesti baek punya!!!hahah tetapi malangnya selepas itu SUKOL trus terkubur tidak dianjurkan... adakah aku bersalah? hahahha lu pikir r sendiri....hahahah!!!!

1 comment:

  1. hehe...tringat lak aku kt sukol nie..
    pnat oo jd pngrah sukol..mcm2 karenah atlet2 yab nie..ngalahkan team malaysia lak..psal air utk training ngan game pn lh jd isu tau..huhu...

    pape pn, simbolik yg di buat mmg sempoi..yab adalah kolej prtama yg anjur dn laksanakn program 2..kolej sukan misc pn xpnah wat tau...
    bju 2 bkn aku ugut, tp nk bg semngat kt bdk2 n bg kolej len gerun..tp brjaya..yab mmg advanced ttg nk saiko2 ni..huhu..pas2 rmai yg nk lak 2 bju 2..bkn bdk yab je, bdk kolej pn mntk..mntak maaf lh kn..mmg xlh bg..limited edition tshirt 2..heheh...

    paling yg aku ralat r, cm yg pngetua bgtau r...
    ktorg dh mng bnyak game brpasukan..xslah aku 12 emas rse nye..dh bajet mng dh tau..last2 misc msukkan skali acara balapan yg mmg diorg sapu abis pngat..diorg dh tau klah..bsuk ati tol..huhu/..mse mjlis pntup 2 mmg aku xlh trima r..klj2 len pn skong ktorg..tp ade r satu dua kolej yg anti yab..
    sbb ble gme yab je mmg pnuh..provok mngprovok mmg yab r juara..hahah..

    lastly nk gtau kt semua org, yab mg hbat dlm apepn program yg disertai..kolej jahat pn mampu utk kecapi mcm2 kjyaan dlm mse yg singkat...tq utk semu atlet n warga yab yg xptus2 bg sokongan dn sumbangan utk koej..en.anizam gak bnyk bntu utk jdkan yab terunggul dlm sukol..xmng sukol pn xpe r..xde rezki..tp kite mng semngat dn krjasama..

    hidup YAB......

    ReplyDelete