Thursday, June 4, 2009

respond dari timbalan pengetua...

aku terharu amat-amat sangat....comment dari ex timbalan yab....memang lumrah dunia bila kita berada di atas kita akan disanjung dan dipuja...bila kita dibawah tiada siapa yang peduli...namun kita perlu redha kerana apa yang kita buat itu bukan untuk dibalas tetapi kerana ikhlas sebagai satu ibadah...itu yang selalu saya ingat....balasan dari Allah s.w.t. itu lebih mulia sifatnya...

has left a new comment on your post "Timbalan-timbalan pengetua yab":
Bila baca ko punya komen nizam, terharu gak aku tapi memang best keja dengan hang..boleh bawa berbincang dan bantu aku banyak perkara menguruskan YAB.
Seingat aku, bila Nik maklumkan kepada aku jawatan timbalan pengetua YAB pada Disember 2006, aku terkejut juga, takut pun ada pegang jawatan pentadbiran. aku berbincang dengan Nik Adzrieman dulu..bukan apa jadi timbalan pengetua ni kan satu amanah, dan nik pula kata hang ok..so, aku berfikir dan bercuti seketika sama ada aku hendak menerima jawatan ini.
Siap berdoa nizam, solat istikharah lagi nak dapat petunjuk dari Tuhan. bukan apa aku tak pernah terfikir nak jawatan ni. tambah keja macam ni banyak cabaran...
tapi alhamdulillah selama aku bekerja dengan hang tak de banyak perkara yang aku belajar mengenai YAB dan bekerja dengan pengurusan kolej, HEP dan pelajar.cuma seperti hang kata terkilan tiada majlis untuk diraikan buat kita nizam, aku pun seperti hang juga, terkilan. bukan untuk membanggakan hasil pencapaian kita tetapi sekurang-kurangnya dihargai. jangan katakan majlis nizam, surat penghargaan dan terima kasih pun tak de dari pengurusan kolej.
Tapi x pe, mungkin ada sebab-sebab tertentu kenapa tiada majlis buat kita. apa pun, aku ucapkan terima kasih kepada hang, kak dib dan semua warga pengurusan YAB serta JPMK YAB yang banyak membantu aku bekerja bersama YAB. Banyak perkara yang aku pelajari dari YAB
TQ :-)
Publish this comment. Reject this comment. Moderate comments for this blog.

1 comment:

  1. mmg beh wei keje dgn anizam ni. hahahahahhaah sy sgt suka.

    ReplyDelete