Saturday, June 6, 2009

Merdeka Explorace...

Dalam JPPK yang aku bimbing terdapat beberapa biro yang diminta melaksanakan projek mega (bukan r macam nak bina klcc tu) projek yang besar impaknya dan memerlukan perbelanjaan yang lebih besar... x smua biro yang terlibat dalam projek mega ini...projek merdeka explorace ni adalah idea aku setelah aku tengok amazing race.... projek ni besar potensinya kerana setakat ni uum anjur hanya melibatkan kecik2 jer.. encari harta karun yang sempoi jer...dah r tu...cari klue atas pokok r...bawah pinggan r..x mencadar langsung!..hhehehe... so aku demand kat biro sukan n rekreasi untuk laksanakan...alhamdulillah...projek ni berjaya hingga dapat diteruskan ke peringkat kebangsaan pada tahun 2008...
tnc hep prof halim ketika itu merasmikan upacara flag-off kenderaan yang berlepas...

salah satu destinasi ialah di Pekan Cina aloq staq..meraba diorang mencari point n clue

tak silap aku ader 7 destinas yang perlu mereka pergi..termasuk r menara aloq staq...naik sampai atas menara nak jumpa clue... projek ni berjaya pada aku kerana MPP ketika itu pun respect n puji projek kolej ni dan turut serta jadi peserta...

membaca clue yang dah jumpa..x silap aku nama budak ni salman..mpp uum

sape yang salah jawab kene cari duit dalam tepung...tapi yang ini hibur kan ati jer...

salah satu aktiviti ialah memakai kain sari dengan betul...aktiviti ni buat di rumah tun dr mahathir di alor staq..dekat muzium kilang ais tu....

lepak-lepak rehat di menara alor staq

malam penyampaian hadiah oleh pengarah hep...

Semasa aku jadi pengetua..projek ini dapat dilaksanakan sebanyak 2 kali... yang kali kedua tu..dilaksanakan hingga ke peringkat kebangsaan...dan dapat anugerah projek JPMK terbaik sukan dan rekreasi...syabas kepada AJK....namun bukan senang nak laksanakan projek sebesar ini...banyak cabaran sampai kadang-kadang aku pun nak putus asa...

2 comments:

  1. mmg best pojek nie....
    sy jd ajk tugas2 khas..
    mmg pnat..tp mnyeronokkan...
    pngarah program nie pmpuan...mmg mncbar kje ngan org pmpuan nie...
    heheheh...pape pn jppk dh lh wat projek lbh bsr dr mpp..
    bngga jd rakyat YAB...

    ReplyDelete
  2. pojek sempoi YAB..
    tp mmg bangga wat projek nie....

    ReplyDelete