Thursday, June 18, 2009

JPPK 2006...well prepared....

Sebenarnya sebelum JPPK dilantik semua yang terpilih telah diminta menghadiri kursus KPO yang dianjurkan oleh pihak kolej...biasernya aku serahkan tugas ni kepada timbalan pengetua n felo2 untuk laksanakan...aku relax r skit...kali ni diorang buat di sg petani kat hotel ms garden kot... tahun sebelum tu wat kat sandy beach penang....(zaman azman) thanx kat shamzaeffa...joe...nor azni...dan felo-felo len....
aku wat ucapan perasmian skit dan pantau jer r aktiviti diorang..so aku banyak relax duk kat bilik hotel...tapi bukan relax jer tapi memikirkan rangka kerja yang perlu diorang wat...fokus aku pada tahun tersebut....(cewah mcm pm nak pikir cam tu...hahahah)
sebenarnya diorang ni tak tau jawatan apa yang diorang nak pegang...sampai r abis kursus nanti...saje wat suspen..presiden pun diorang xtau sape...walaupun cdien dah tau coz aku tepon dia dulu...hehehe dari pengamatan aku tgk ader yang menonjolkan diri denga baek...n ader yang diam jer...aku harapkan cdien dah tau bleh r dia expose sikit...tapi dia plak wat poyo jadi baik jer...alamak silap stategi aku...(ker ko cdien berlakon jadi bek...hahaha)

masa cdien, wei, n dayah...present aper tah...heheh..aku duk blakang layan perasaan jer...hahaha

cewah...masa pengetua datang wat2 r berbincang...tapi bila aku kuar jer trus sembang2 hahahah

pyan...over acting masa tu...hahaha jgn marah pyan...huhuhu

geng fasilitator...aku...nor azni...joe n shamzaeffa khusyuk dengar presentation...

abis kursus n bila aku umumkan jawatan mereka kami bergambar kenang-kenangan....
selepas kursus di peringkat kolej mereka akan pergi kursus di peringkat induk atau hep plak...masa tu mereka akan berkumpul ngan sumer JPPK semua kolej...masa tu aku wajibkan JPPK exco...sumer pergi...tapi ader yang takleh pi r....kursus tempat len r..bertunang r..so aku mintak timbalan mereka pergi....MT no excuse plz,,,,hahahah
kursus tu wat kat Dusun Minda Resort kem ala-ala PLKN cam tu...masa tu musin hujan... masa kursus tu aku jugak sebagai salah seorang fasi.... dalam kursus tu ader ker budak lelaki x bangun semayang subuh....yang aku hanging ialah YAB pun x bangun...muamalat len r x cuti semayang...dengan pres2 skali kene denda padan muka korang....hahahah
lepas abis..rupanya kami sumer x leh balik....banjir seluruh negeri kedah....alamak kami tersangkut ka t situ...sib baek ader makanan walaupun sardin jer...huhuhuhu... masa tu aku bawak kete Vios baru aku...takut sih kalu-kalu tenggelam ngan air..tapi alhamduliliah kem x masuk ayak...cuma terputus jalan keluar...selamat 'bini' aku tu....hahahah..akhirnya selam 4 hari terkurung akhirnya kami dapat kuar bila air surut....huhu..kami pun larikkkkk....

masa bergambar last...masa tu hujan lebat giler......YAB biaser r gila glamor pakai baju pun sama jer...nak mencapap skit r....

masa diorang makan kat kem...sebenarnya aku wat poyo ngan pres...aku wat x layan jer dia....sebab aku lebih rapat ngan pyan...steph...ayuni n MT len...pres... aku baru kenal dia...so aku bual-bual pun ngan MT yang lama jer...aku tgk muka pres dari jauh semacam jer...hahahha...pastu dia ngan muka poyo dia duk dekat kami nak mencelah r tu....hahaha!!! nsib bek dia wat muka kecian kalu x kami dah pulau kan dia....hahahah presiden yang terpinggir....hehehehh!!!!

2 comments:

  1. terkenang balik kenangan2 ni...mse krsus r paling tensen..heheh..mcm2 nk kene wat..siap kene denda lg..huhuh..biasa r..drah muda kan..hahahah..

    mne de r wat muke cian..sje je nk mendampingi org2 lame kan..hehhehehe...pape pn JPPK 2006 mmg sempoi..pala sume gile2..pngetua pn gila2 gak r..hhuhuhu...semua bg krjasama yg baik dlm stp aktiviti ngan program yg dilaksanakan...semua best2 belaka...

    apa yg penting..kerjasama.....apa yang penting...kerjasama....

    ReplyDelete
  2. pengetua jadi giler pun sebab pres...hahahha

    ReplyDelete